۱۸ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۵۱

سرپرست سازمان بهزیستی کشور:

تمام معلولان بهزیستی تا پایان سال 92 صاحب خانه می‌شوند

تمام معلولان بهزیستی تا پایان سال 92 صاحب خانه می‌شوند

احمد اسفندیاری با اعلام ساخت سالیانه 60 هزار مسکن ویژه معلولان و مددجویان در دولت دهم گفت: تا پایان کار این دولت تمام معلولان بهزیستی صاحب خانه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسفندیاری صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت رفاه، بانک مرکزی و وزارت مسکن و شهرسازی گفت: براساس این تفاهمنامه تا پایان دولت دهم، 200 هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و زنان سرپرست خانوار براساس اولویت احداث می‌شود.

وی گفت: براساس این تفاهمنامه سالانه 30 هزار مسکن ویژه معلولان و 30 هزار مسکن ویژه زنان سرپرست خانوار با تسهیلات ویژه‌ای اعم از زمین و انشعابات رایگان ساخته می‌شود.

اسفندیاری در مورد تسهیلات بانکی برای مسکن معلولان گفت: بانک مرکزی براساس تفاهمنامه منعقد شده ملزم شده تا وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و اقساط ماهیانه 110 هزار تومان به ازای ضمانت مسکن در حال ساخت به مددجویان و معلولان معرفی شده از سازمان بهزیستی اعطا کند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 748 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند گفت: از این تعداد 98 هزار معلول مستمری بگیر فاقد مسکن هستند که در این طرح صاحب مسکن می‌شوند.

وی گفت: تا کنون هفت هزار و 500 نفر از طریق پایگاه اینترنتی سازمان بهزیستی در مسکن معلولان و مددجویان ثبت نام کرده‌اند که همزمان بررسی وضعیت ثبت نام کنندگان و اولویت‌بندی آنها آغاز شده است.

اسفندیاری در مورد مناسب سازی در مسکن ویژه معلولان گفت: جدا از وام مسکن مبلغ یک میلیون تومان به مناسب سازی هر واحد مسکونی ویژه معلولان اختصاص داده شده است تا بر اساس شرایط معلولیت هر معلول منزل مسکونی مناسب سازی شود.

وی از معلولان و کارشناسان معماری معلول خواست تا در این پروژه سازمان بهزیستی را یاری دهند.

کد خبر 1097034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha